یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
۰ نفر

نشریه فارن پالسی در گزارشی با برشمردن تسلیحات در اختیار حزب‌الله نوشت که جنگ تمام عیار تل‌آویو با مقاومت لبنان بزرگترین چالش قرن این رژیم است.

حزب الله لبنان

به گزارش همشهری‌آنلاین، ترور یکی از فرماندهان حزب‌الله لبنان یعنی فواد شکر توسط رژیم صهیونیستی منطقه را به قلیان آورده است و اسرائیل هر لحظه آماده پاسخ شدید مقاومت اسلامی لبنان خواهد بود. جنگ حزب‌الله لبنان با اسرائیل باعث آواره شدن نزدیک 60 هزار صهیونیست از شمال اراضی اشغالی شده است و بسیاری از آنها در هتل‌ها زندگی می‌کنند. فارن پالسی در گزارشی به این موضوع اشاره کرده است که «جنگ با حزب‌الله بزرگترین چالش قرن اسرائیل خواهد بود». این نشریه با اشاره به توانایی‌های حزب‌الله لبنان در مقایسه با جنبش حماس تاکید می‌کند: «طبق ارزیابی‌های اطلاعاتی اسرائیل، انبارهای تسلیحاتی حزب‌الله هفت برابر بزرگتر از حماس است و تسلیحات مرگباری را شامل می‌شود. حزب‌الله در کنار صدها پهپادهای تهاجمی، هزاران راکت و موشک دارد که می‌توانند تل‌آویو و یا حتی پایین‌تر از آن نیز را هدف قرار دهند

جنگ تمام عیار با حزب‌الله چه پیامدهای دارد؟

1-ممکن است با جنگ تمام عیار گروه‌های مقاومت در عراق، سوریه و یمن هم به کمک حزب‌الله بیایند

2-حزب‌الله مسلح ترین گروه غیردولتی در جهان است

3-حزب‌الله 120 تا 200 هزار موشک و راکت در اختیار دارد

4-مقاومت لبنان ده‌ها هزار پهپاد انتحاری وهدایت شونده قوی دارد

5- حزب الله در جنگ شهری قدرت بالایی دارد و بسیار قوی تر از حماس است

6-جنگ داخلی سوریه باعث افزایش قدرت خارق العاده حزب الله شده است

7-حزب‌الله دارای شبکه گسترده از تونل‌ها در جنوب لبنان است

حزب‌الله چه موشک‌های دارد؟

1-موشک بورکان

2-فجر2و 3 و5

3-موشک زلزال 1 و 2

4-موشک های بالستیک هدایت شونده کوتاه برد فاتح-110 ام-600

5-برخوردار بودن از موشک ضد کشتی که حزب‌الله از روسیه دریافت کرده است

در انتهای این گزارش به موضوع پهپادهای انتحاری مقاومت لبنان اشاره می‌کند. جنگ روسیه و اوکراین نشان داده است که چگونه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین جنگ را متحول می کند، به ویژه هنگامی که در عملیات تسلیحات ترکیبی استفاده می شود. این پهپادها را می‌توان برای هدف قرار دادن حملات کور، حمله، جنگ الکترونیک و عملیات اطلاعاتی و همچنین ادغام با پیاده نظام، آتش مستقیم و غیر مستقیم، هوانوردی و سایر قابلیت های مشترک استفاده کرد. جنگ در اوکراین همچنین منجر به نوآوری های عمده در جنگ ضد هواپیماهای بدون سرنشین از جمله جنگ الکترونیک، هوش مصنوعی و سیستم های دفاع هوایی و موشکی شده است. حزب الله نیز از هواپیماهای بدون سرنشین برای شناسایی و حمله به اسرائیل استفاده کرده است. حزب‌الله شاید 2000 پهپاد دارد که بیشتر آنها را ایران تهیه کرده است. تمام این موارد نشان دهنده آن است که حزب‌الله لبنان دارای پیچیده‌ترین تسلیحات است. بنابراین اسرائیل با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. این رسانه آمریکایی در پایان با اشاره به خطرات احتمالی ناشی از جنگ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله می‌نویسد: «اگر وضعیت به حالت انفجار برسد، اسرائیل و حزب‌الله لبنان هر ۲ چیزی را تجربه خواهند کرد که هرگز پیش از این تجربه نکرده بودند؛ جنگی تمام‌عیار که آسیب بی‌سابقه‌ای را به جمعیت غیرنظامی و زیرساخت‌ها وارد خواهد کرد. جنگ کنونی در غزه نشان داده که طولانی شدن چنین جنگ‌هایی چقدر آسان است و با بررسی جنگ‌های گذشته میان اسرائیل و لبنان، بعید است که جنگ دیگر میان آنها به پایان رضایت‌بخشی برای طرفین منجر شود.»

کد خبر 871449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha